Все повече студенти и ученици си купуват карти за градски транспорт след поевтиняването им

T_2 Поевтиняването на картите за градски транспорт за ученици и студенти във Варна е засилило интереса на младите хора към тях. Това става ясно от проектобюджета за дейност „Транспорт“, който беше разгледан и одобрен на днешното заседание на ресорната комисия към Общинския съвет.

За финансиране на  абонаментни карти за учащи са заделени в общинския бюджет около 2,4 млн. лева, т.е. двойно повече средства в сравнение с предходната година. С тях общината ще дофинансира 10 хил. карти. За сравнение – през 2019 г. заложените карти в бюджета са били около 7 100.  За всяка ученическа или студентска карта доплащането от местната хазна ще е  20 лв. месечно.

Над 9,4 млн. лева е бюджетът на община Варна за дейност „Транспорт“, или с 1 млн. лева повече спрямо миналата година. Средствата са увеличени заради промяната в наредбата за реда и условията за пътуване на преференциални цени, според която от 20 октомври 2019 г. ученици, студенти, пенсионери и хора с увреждания пътуват по-евтино в градския транспорт на Варна.T_1

От бюджета за дейност „Транспорт“ се финансират преференциалните карти, покриват се разходи за превоз на трудноподвижни хора и се отделят средства за компенсация към превозвачите за издадени карти през предходната година.

Основно перо остава дофинансирането на пенсионерските карти. Общината вече плаща 35% от стойността им, а не 25%, както беше през миналите години. За картите за пенсионери над 65 години в бюджета са планирани 5,43 млн. лева, или с около 550 хил. лева по-малко в сравнение с предходната година. Причината е, че в план сметката е редуциран броят на картите спрямо 2019 г., тъй като не всички пенсионери се възползват от преференцията.

T_3В рамките на днешното заседание беше поставен въпросът за „Градски транспорт“. След дебати съветниците решиха да насрочат специално заседание, на което основна тема да бъде именно състоянието на общинския превозвач.

Разгледано бе и искане на таксиметровия синдикат “Авто 94” за обособяване на нови стоянки на ключови места в града. Членовете на комисията решиха да свикат отделна среща, на която да бъдат поканени ръководствата на ОП „Паркинги и синя зона“ и „Градски транспорт“, както и още представители на таксиметровия бранш, за да се чуят повече мнения относно необходимостта от стоянки за такситата и евентуалните места за обособяването им.